Freelance Copywriter

Copywriting is meer dan alleen schrijven

“Kun je voor mij even een tekstje schrijven voor de website?” Tuurlijk kan ik dat, maar ik wil graag beginnen met twee misverstanden over copywriting:

  • Copywriting is makkelijk
  • Copywriting kost niet veel tijd

Copywriting in het kort

Ik schrijf teksten die aansluiten bij jouw merk, product of dienst, die onderscheidend zijn en die lezers activeren

  • Websiteteksten
  • Blogs
  • E-book
  • Persbericht

Copywriting in het minder kort

Het klopt, iedereen kan schrijven. We appen en mailen immers de hele dag. Het schrijven van een persbericht of een stukje schrijven voor de website is dan ook zo gepiept, toch? Helaas, copywriting is meer dan alleen schrijven. De teksten die een copywriter schrijft zijn namelijk heel belangrijk: ze hebben als doel om de lezer te informeren, verleiden of aan te zetten tot actie.

Als copywriter ben ik voortdurend bezig met woorden. Elk woord wordt zorgvuldig gekozen en elke tekst, kort of lang, moet ‘raak’ zijn. Dit is niet makkelijk en kost tijd. Het echte werk zit namelijk niet in het typen van woorden, maar het zorgen dat een tekst moeiteloos leest, geen dubbele informatie bevat, de juiste toon heeft en duidelijk maakt wat er van de lezer wordt verwacht. De tekst moet ervoor zorgen dat de lezer naar jouw website gaat, jouw product koopt of jouw app downloadt.

Wat is copywriting?

Copywriting staat niet in de Van Dale, dus ik deel graag mijn eigen definitie van copywriting met je:

co·py·wri·ting                                                                                                                   de kunst van het schrijven van pakkende teksten om een specifieke doelgroep te informeren, overtuigen, motiveren of activeren

En dat is precies waar ik goed in ben. Ik schrijf teksten die aansluiten bij jouw merk, product of dienst, die onderscheidend zijn en die lezers activeren. Dit doe ik voor elk medium, van website tot brochure en voor elke doelgroep, van puberende jongeren tot professionals uit het bedrijfsleven. Heb je hulp nodig en wil je copywriting graag uitbesteden? Neem contact met mij op en we gaan aan de slag.

Tarieven

De meest gestelde vraag van klanten: ‘Wat kost dat?’ Net als de doelgroep van jouw bedrijf, wil jij zelf natuurlijk ook weten waar je aan toe bent. Hieronder vind je de basistarieven voor mijn diensten. Per project bepalen we in overleg welke werkzaamheden ik precies uit handen neem en maak ik een schatting van het aantal uren. Zo weet je precies wat je kunt verwachten en kom je niet voor verrassingen te staan aan het einde van de opdracht.

Het is in overleg ook mogelijk om met een maandfee te werken, zodat je altijd kunt rekenen op mijn hulp en we samen kunnen bouwen aan de communicatie van jouw merk op de lange termijn.

Group 1396

Graaf Florisweg 64-8,

2805 AM, Gouda

Tel. 06 – 30 65 50 89

E-mail:ricardo@eazycommunicatie.nl